• Toto téma je prázdné.
Aktuálně je na stránce zobrazeno 21 vláken odpovědí
  • Autor
    Příspěvky
    • #20396 Odpovědět
      Kateřina Špronglová
      Host

      porotci:

      Ing. Ondřej Mandík, předseda poroty

      Doc. Ing. Lubomíra Dvořáková, Ph.D.

      PaeDr. Milan Škrabal

    • #20881 Odpovědět
      Kateřina Špronglová
      Host

      Vážení soutěžící,

      před zítřejšími obhajobami bychom rádi zopakovali několik důležitých bodů:

      – Obhajoby probíhají dle rozpisů z přílohy, kterou jste obdrželi emailem.
      – Buďte prosím v určeném čase připraveni.
      – Každý soutěžící má 30 minut na zodpovězení otázek poroty, pak už nelze nic doplňovat a začíná další soutěžící. Otázky k jednotlivým pracem budeme postupně vkládat dle časového harmonogramu.
      – Případné další dotazy budou mít prostor po skončení zodpovídání
      otázek poroty , fórum zůstává otevřeno k veřejné diskusi mezi soutěžícími.
      – Výsledky budou postupně zveřejňovány, nejpozději ve středu 29. 4. dopoledne.

      Přejeme vám vydařené obhajoby.

    • #20912 Odpovědět
      Kateřina Špronglová
      Host

      Netradiční zahájení 42. ročníku SOČ a pozdrav Libora Bezděka, ředitele DDM hl. m. Prahy.https://photos.app.goo.gl/W5Wjy4Jdha4ML1jx7

    • #20936 Odpovědět
      Kateřina Špronglová
      Host

      9:00

      Čeněk Fouček a Kamil-Lukáš Zach

      Masarykova střední škola chemická

      Byproduct utendo – Sborník laboratorních úloh s ohledem na životní prostředí pro střední chemické školy a gymnázia

      https://www.youtube.com/watch?v=0W4j313hCsg

      Vítáme Vás, přejeme úspěšné obhajoby a prosíme o dodržení časového limitu. Děkujeme
      Otázky poroty:

      1) Odhadněte kolik procent z původního záměru práce je dokončeno a připraveno k publikaci?

      2) Vymezte prosím jakou práci na Vašem společném díle odvedl každý jednotlivý autor?

      3) Popište prosím více Vaši metodu tvorby „cyklických úloh“? Bylo by možné tuto teorii, která šetří náklady na úlohy aplikovat i v jiných oblastech, například v řemeslných oborech a jak by měl učitel při tvorbě těchto úloh postupovat?

    • #20970 Odpovědět
      Kateřina Špronglová
      Host

      Děkujeme za odpovědi, nyní dostává prostor další soutěžící.

      9:30

      Martin Vondra a Veronika Vondrová

      Gymnázium, Praha 6, Arabská 14

      POHRAMA

      https://youtu.be/IV4EaqMxsC8

      Vítáme Vás, přejeme úspěšné obhajoby a prosíme o dodržení časového limitu. Děkujeme

      Otázky poroty:

      1) Popište prosím stručně zvlášť pedagogický cíl a zvlášť herní cíl Vaší práce a dále prosím srovnejte jakým způsobem lze tyto dva cíle ve Vaší hře sladit?

      2) Vysvětlete proč jste použili v názvu slovo „poloprofesionální“?

      3) Popište pro jakou věkovou kategorii je Vaše hra určena a jakým způsobem doporučujete tuto hru zařadit do vzdělávacího nebo poznávacího procesu?

    • #20987 Odpovědět
      Martin a Veronika Vondrovi
      Host

      Dobrý den,
      děkujeme za zajímavé otázky. Pokusíme se je zodpovědět co možná nejpřesněji. Kdybyste měli jakékoliv doplňující otázky, rádi je také zodpovíme. Už se těšíme!

      1) Náš pedagogický cíl je jednoduchý – naučit lidi matematiku nebo alespoň vybudovat jejich pozitivnější vztah k tomuto krásnému oboru. Za svůj školní život jsme se setkali s mnoha spolužáky, kteří v matematice lidově řečeno plavali, ale když jsme jim matematiku přiblížili zábavnější formou, ať už různými druhy her, nebo třeba soutěžemi, našli si k matematice cestu a nakonec je začala i bavit. Jde především o pozitivní motivaci, to je třeba zdůraznit.
      Náš herní cíl je především o chronologickém postupu dějem. V tomto ohledu jsme se nechali inspirovat seriály, kdy na konci každé epizody přichází „cliffhanger“ – napínavý moment, který diváka donutí sledovat další díly, aby se dozvěděl, jak příběh skončí. Každý level v naší hře tudíž takovýmto momentem končí.
      A tímto vlastně odpovídáme na poslední část otázky. Díky příběhu je hráč motivován postupovat ve hře dál a plnit matematické úkoly. Tím, že hráč příklad vypočítá, se mu dostává odměny nejen ve formě pokračování děje, ale také mnoha pochval a obdivu od nehráčských postav a nových znalostí z matematiky. 🙂

      2) Zaprvé jsme chtěli mít v názvu slovní hříčku. Při vytváření hry nás provázelo spousty problémů, až jsme si začali myslet, že práce bude jedna velká pohroma. No, a z toho vznikl tedy název POHRAMA. Přemýšleli jsme, jaká slova použít, aby vytvořila tuto zkratku. „Poloprofesionální“ se zdálo jako ideální volba, vzhledem k tomu, že nejsme profesionálové, ale ohlasy mnohých, kteří tuto hru testovali, byly zcela pozitivní a lidé hru srovnávali s jinými, již dříve vytvořenými hrami, které mají úspěch.

      3) Hra je určena především pro žáky středních škol, nicméně zahrát si ji může každý. Právě proto, aby byla pro všechny přínosem, jsme se rozhodli obsáhnout ve hře teorii a zahrnout podrobný postup řešení všech příkladů. Pokud tedy někoho matematika zajímá, může se naučit mnoho nového. A kdo se s matematikou úplně nekamarádí a chce si pouze zahrát dobrodružnou hru, může v sekci „příklady“ najít všechna řešení, která pouze zadá do požadované kolonky a hra ho pustí dál. V této fázi může sice každý podvádět, ale naše hra není o nucení studentů do počítání, nýbrž o dobrovolnosti a vlastní snaze se zlepšovat.
      Co se zařazení do vzdělávacího procesu týče, chtěli bychom zachovat statut dobrovolnosti hry, tedy aby si mohl matematiku individuálně procvičovat každý podle sebe, avšak bylo-li by to nezbytné, lze snadno odstranit sekci „příklady“, popřípadě k ní omezit přístup.

    • #20998 Odpovědět
      Kateřina Špronglová
      Host

      Děkujeme za odpovědi, nyní dostává prostor další soutěžící.

      10:00 Tomáš Preisler

      VOŠ A SPŠD Masná 18, Praha 1

      Historiografický projekt aneb Jak zlepšit výuku dějin

      https://www.youtube.com/watch?v=CFQcjgaPOJ4

      Vítáme Vás, přejeme úspěšné obhajoby a prosíme o dodržení časového limitu. Děkujeme

      Otázky poroty:

      1) Můžete nám prosím poskytnout odkaz na konkrétní výstup Vaší práce, například na Vámi zmiňovanou webovou stránku?

      2) Jaké jste při Vaší práce využil zdroje a z jakých materiálů jste čerpal?

      3) Popište jaká kritéria by podle Vašeho názoru měla splňovat kvalitní učební pomůcka pro výuku dějin na střední nebo základní škole?

    • #21016 Odpovědět
      Tomáš Preisler
      Host

      Dobrý den,
      děkuji vám za položení otázek, na které vám mile rád odpovím.
      Doufám, že mé odpovědi pro vás budou směrodatné.

      1) Bohužel konkrétní odkaz vám zaslat nemohu. Jednak je to z důvodu náročného studia, kde navíc za rok maturuji, ale hodlám se tomuto projektu poté věnovat více. Za druhé by tabulka, kterou vám mohu zaslat, ale zatím mimo web(viděli jste ji ve videu s fotkou TGM), nevykazovala kvalitu učební pomůcky.

      2) Využil jsem především Wikipedii, což je mnohdy zavádějící zdroj informací, ale vzhledem k tomu, že jsem požádal o odbornou pomoc dva profesory z Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, mám za to, že chyby korekturou ze strany(zatím tedy pouze v případě tabulky s historií našeho státu) odborníků do značné míry vymizely.

      3) Dle mého názoru by učební pomůcka neměla být ani tak srozumitelná pro žáky a studenty, ale hlavně pro učitele, kteří si však s různými verzemi tištěných učebnic nevědí rady(jak to bylo z části i z mé vlastní zkušenosti). Buď tedy bude zpracována tištěná učebnice srozumitelně a zajímavě pro obě strany( studenty i učitele), anebo je hodnota této výukové pomůcky téměř nulová. Jak jsem však zmínil ve videu( a pokud ne, tak to zmiňuji teď): Vzhledem k tomu, že jsme v době technologií, které nám poskytují nové poznatky, je neekonomické, neekologické a dosti zmatečné vytvářet nové a nové tištěné podoby s aktuálními daty z výzkumů, a je proto žádoucí se částečně přesunout do světa IT, kde doplňování informací bude jednodušší, dají se lehce aktualizovat a v neposlední řadě je to výhodnější jak pro učitele, kteří se mohou lépe orientovat, tak pro studenty, kteří uvítají interaktivnější styl výuky.

    • #21017 Odpovědět
      Kateřina Špronglová
      Host

      Děkujeme za odpovědi, nyní dostává prostor další soutěžící.

      10:30 Martin Kostka

      VOŠ stavební a SPŠ stavební, Dušní

      Model Tatry 815-7 CAS 30

      https://youtu.be/u6v9EpVG4ws

      Vítáme Vás, přejeme úspěšné obhajoby a prosíme o dodržení časového limitu. Děkujeme

      Otázky poroty:

      1) Zkuste doporučit jaké zdroje a vzdělávací materiály z oblasti 3D tisku by měl využít učitel, který by chtěl vytvořit obdobný model jako Vy a nemá z modelováním předchozí zkušenosti?

      2) Jakým způsobem by bylo možné Váš model Tatry využit v poznávacím procesu?

      3) Uveďte v rámci jakých tématických celků z oblasti strojírenství, mechaniky a modelování byste doporučil využití text Vaší práce nebo samotný model a jakou látku by na tomto modelu bylo možné názorně demonstrovat?

    • #21032 Odpovědět
      Martin Kostka
      Host

      Dobrý den, děkuji za otázky.

      1) Určitě bych doporučil využít příručku Základy 3D tisku, kterou připravil Josef Průša. Tato příručka podrobně a srozumitelně popisuje oblast 3D tisku. Sám jsem z této příručky čerpal informace, když jsme s 3D tiskem začínal. Metody modelování tam jsou popsány také. Já jsem se s programem učil bez dalších jiných publikací, ale mohu doporučit videa na YouTube, kterých je velké množství. Na začátek je vhodné zvolit model, který není složitý (zakřivené, velmi členěné plochy).

      2) Na tomto modelu lze demonstrovat návrh prakticky každého dílu. Lze tak ukázat a prohlédnout si, jakým způsobem jsou díly modelovány a přizpůsobeny k tisku. Během vývoje modelu jsem také nastřádal mnoho nepovedených dílu, na kterých lze ukázat jejich nedostatky, přestože v modelovacím programu díly vypadaly dostatečně pevně a kvalitně.

      3) Myslím, že tato práce by se dala využít u mnoha tématických celků, které zahrnují 3D tisk. Práce lze určitě využít například předmětech zabývajících se tvorbou architektonických modelů (detaily, minimální tloušťky, možnosti spojování), tak i v mechanice, či strojírenství, kde je potřeba vytvářet pevné a odolné díly (volba materiálu, úpravy tiskového nastavení, minimální velikosti, atd.).

    • #21042 Odpovědět
      Kateřina Špronglová
      Host

      Děkujeme za odpovědi, nyní dostává prostor další soutěžící.

      11:00 Klára Matoušková

      Gymnázium Botičská

      Paleozoologie

      https://youtu.be/ojqJmLPh5V4

      Vítáme Vás, přejeme úspěšné obhajoby a prosíme o dodržení časového limitu. Děkujeme

      Otázky poroty:

      1) Odhadněte kolik procent ilustrací Zdeňka Buriana je momentálně na základě nových objevů vyvráceno nebo je prokázáno, že daný živočich nevypadal stejně jako na jeho znázorněních?

      2) Srovnejte prosím Vaše dílo se znázorněním jiných autorů a zkuste vysvětlit rozdíly nebo naopak to, v čem se s autory shodujete?

      3) Jaké výhody by přineslo využití Vaší práce v poznávacích činnostech, například při výuce na střední škole, ve srovnání s běžně dostupnými ilustracemi jiných autorů?

    • #21061 Odpovědět
      Kateřina Špronglová
      Host

      Děkujeme za odpovědi, nyní dostává prostor další soutěžící.

      11:30 Oliver Tušla

      Gymnázium Arabská

      Aplikace pro výuku elektronové konfigurace

      https://youtu.be/h1kMVGrjquw

      Vítáme Vás, přejeme úspěšné obhajoby a prosíme o dodržení časového limitu. Děkujeme

      Otázky poroty:

      1) Jakou máte zpětnou vazbu na použití aplikace v rámci poznávacích činnosti, případně získal-li jste za aplikace nějaké hodnocení tak jaké?

      2) Jakým způsobem se zlepší porozumění látce, se kterou Vaše aplikace souvisí, s jejím použítím a bez jejího použití?

      3) Zkuste prosím více přiblížit jak náročné by bylo aplikaci přidat jazykovou podporu, například českou nebo španělskou terminologii a zda-li toto rozšíření považujete za přínosné?

    • #21063 Odpovědět
      Klára Matoušková
      Host

      Dobrý den, děkuji za otázky.

      1) Ilustrace Zdeňka Buriana jsou nesmírně ceněné ve výtvarném i vědeckém světě. Je velmi zavádějící přesně určit, jak moc se jeho ilustrace shodují s nejnovějšími vědeckými poznatky. Podle mého názoru naprostá většina jeho maleb (přes 90 %) je i současnosti považována za aktuální. I přes mírné rozdíly jsou jeho obrazy unikátní svou nadčasovostí.

      2) Každý autor má svůj určitý výtvarný styl a individuílní pohled na daného živočicha. Výtrvarná zpracování jednotlivých autorů se liší. Rozdíl v mých ilustracích od jiných autorů je ten, že jsem si vybrala výtvarnou techniku, které se dosud jiný ilustrátor, věnující se paleoartu, nevěnoval. Pro přesnost ilustace se určitě shoduji s jinými autory v anatomickém znázornění, naopak odlišuji se v barevném zpracování a mnohdy i v zpracování živočicha v jiném úhlu.

      3) Své ilustrace jsem záměrně v práci chronologicky seřadila od geologicky nejstašího živočicha po živočicha nejmladšího. Toto seřazení má za cíl přiblížit a lépe znázornit studentům evoluci.

    • #21073 Odpovědět
      Oliver Tušla
      Host

      Dobrý den,
      děkuji za dotazy.

      1) Kapitola 3, Postřehy z praxe, mé práce o tomto hovoří:

      „Zpětná vazba od učitelů i žáků je velice pozitivní. (…) Aplikace je podle nich intuitivní.“

      Hlavní výtka se týkala možnosti přidat aplikaci na plochu na chytrém telefonu. Tuto možnost jsem zapracoval a aplikace je tak lépe přístupna z domovské obrazovky, pokud si ji uživatel přidá.

      Aplikace byla na mojí škole ohodnocena jako nejlepší ročníková práce v oboru programování, přestože nechodím do programátorské třídy.

      2) Na základě testů ve třídách v porovnání s výsledky z minulých let se zlepšil výsledek ve správnosti zapsání elektronové konfigurace. Zároveň žáci prokázali lepší pochopení toho, co atomový orbital je, což se ukázalo při zkoušení před tabulí. Bez aplikace si žáci většinou nedovedou orbital představit v prostoru a dělá jim tudíž větší problém zakreslit ho ve dvou rozměrech a uvažovat nad ním.

      3) Přidání jazykové podpory je technicky triviální úkon. V šabloně, podle které se vykresluje daná stránka, se veškeré texty nahradí proměnnými. Hodnota těchto proměnných se pak nastaví podle předem připraveného slovníku. Jazyk se dá snadno detekovat podle nastavení prohlížeče nebo připravit ovládací tlačítka pro jeho přepnutí. Přeložení do češtiny a francouzštiny je již hotové a trvalo včetně technické stránky asi tři čtvrtě hodiny.

      Přínos jazykových variant je však něco, na co jsem nezískal jednotnou odpověď. Každý učitel mi poskytl jinou zpětnou vazbu, za což jsem rád. Osobně se zatím přikláním k variantě bez jazykových variant.

      Hlavním důvodem pro přidání je lepší dostupnost pro žáky neovládající dobře angličtinu či žáky z nižších ročníků.

      Důvody pro nepřidání jsou přidaná složitost uživatelského rozhraní, demotivace žáků k učení se odborných pojmů v cizích jazycích, možná chybovost při špatném nastavení prohlížeče.

    • #21086 Odpovědět
      Kateřina Špronglová
      Host

      Děkujeme za odpovědi, nyní dostává prostor další soutěžící.

      12:00 Martina Hričinová

      SPŠ ST Panská

      Zajímavé forenzní experimenty

      https://www.youtube.com/watch?v=RDwnUNxe0As

      Vítáme Vás, přejeme úspěšné obhajoby a prosíme o dodržení časového limitu. Děkujeme

      Otázky poroty:

      1) Uveďte jak spolehlivý je důkaz kuřáctví? Je možné, aby měl danou látku i nekuřák z jiného důvodu?

      2) Je možné nějaký zajímavý pokus z forenzních věd provést v domácích podmínkách a doporučila byste jej k zadaní formou domácího úkolu?

      3) Popište prosím na jaká úskalí by se měl připravit pedagog, který by chtěl Vaše pokusy také realizovat?

    • #21108 Odpovědět
      Martina Hričinová
      Host

      Dobrý den,

      1) Tímto jsem se nezabývala. Ale myslím si, že je možné, aby měl nekuřák danou látku obsaženou ve slinách. Dovedu si představit, že by se látky ze slin kuřáka mohly dostat do slin nekuřáka například líbáním, jistá si tím však nejsem. Tento pokus, stejně jako všechny ostatní, je utvořen pro zpestření hodin chemie na střední škole, není utvořen jako návod pro kriminalisty vyšetřující trestnou činnost, proto se domnívám, že spolehlivost není až tak důležitým faktorem.

      2) V domácích podmínkách lze udělat pokus izolace DNA a pokus s kyanoakrylátovými párami. Izolaci DNA bych klidně doporučila zadat formou domácího úkolu, protože pomůcky a chemikálie potřebné k pokusu jsou téměř v každé domácnosti, nebo je lze snadno získat. Zároveň žádná použitá chemikálie není nebezpečná – například místo čistého ethanolu lze použít obyčejný alkohol (ideální je například vodka). Pokud by došlo k potřísnění alkoholem nebo jinými použitými chemikáliemi (šampón s obsahem EDTA, kuchyňská sůl..) tak nedojde k poranění a potřísněné oblečení nebo plochy lze vyprat, nebo otřít.

      Kyanoakrylátové páry lze také provést v domácích podmínkách. Tento pokus však nemohu s klidným srdcem doporučit k zadání ve formě domácího úkolu. Je to z toho důvodu, že při pokusu jsou vyvolány páry, které mohou být při nadýchání nebezpečné, je vhodné proto pokus provést v místnosti, kde se větrá, případně u digestoře a být opatrný. Také pokud se dostane kyanoakrylátové lepidlo na kůži nebo na další předměty, může být problematického ho odstranit, může dojít k poranění atd. Z předmětů je lepidlo obtížné dostat, nejvhodnější způsob je aceton.

      3) Myslím si, že pedagog, který se věnuje hodinám chemie pravidelně a je zvyklý vést laboratoř, se víceméně s úskalími nesetká. Pokud by chtěl do hodin zahrnout všechny pokusy, je nutné počítat s tím, že je potřeba vyhradit více hodin. Nejproblematičtější může být z mého pohledu rozvržení jednotlivých pokusů – některé trvají déle, některé musíme nechat chvíli „odpočívat“. Proto je vhodné před zařazením pokusů do výuku rozmyslet časový plán a rozvržení pokusů.

      Děkuji za otázky přeji vám hezký den. 🙂

    • #21109 Odpovědět
      Kateřina Špronglová
      Host

      Děkujeme za odpovědi, nyní dostává prostor další soutěžící.

      12:30

      Jiří

      Huml

      Střední průmyslová škola sdělovací techniky

      Fullereny

      https://www.youtube.com/watch?v=P01duP19gd4
      Vítáme Vás, přejeme úspěšné obhajoby a prosíme o dodržení časového limitu. Děkujeme

      Otázky poroty:

      1) Zkuste prosím vymezit časovou náročnost přípravy Vašich modelů a zkuste doporučit kolik času by si měl vyhradit učitel střední školy, který by chtěl obdobným způsobem připravit další podobný materiál?

      2) Navrhněte jakým způsobem by Vaše práce mohla být zařazena do vzdělávacího procesu, nebo poznávacích činností? Je práce využitelná spíše v obecném vzdělávacím procesu, nebo odborných seminářích a kroužcích pro nadané žáky?

      3) Navrhněte metodu, kterou by bylo možné porovnat zda-li použití Vaší práce v rámci výuky přináší nějaké výhody oproti využití běžných učebních postupů a materiálu?

    • #21119 Odpovědět
      Kateřina Špronglová
      Host

      Děkujeme za odpovědi, nyní dostává prostor další soutěžící.

      12:30 Jiří Huml

      Střední průmyslová škola sdělovací techniky

      Fullereny

      https://www.youtube.com/watch?v=P01duP19gd4
      Vítáme Vás, přejeme úspěšné obhajoby a prosíme o dodržení časového limitu. Děkujeme

      Otázky poroty:

      1) Zkuste prosím vymezit časovou náročnost přípravy Vašich modelů a zkuste doporučit kolik času by si měl vyhradit učitel střední školy, který by chtěl obdobným způsobem připravit další podobný materiál?

      2) Navrhněte jakým způsobem by Vaše práce mohla být zařazena do vzdělávacího procesu, nebo poznávacích činností? Je práce využitelná spíše v obecném vzdělávacím procesu, nebo odborných seminářích a kroužcích pro nadané žáky?

      3) Navrhněte metodu, kterou by bylo možné porovnat zda-li použití Vaší práce v rámci výuky přináší nějaké výhody oproti využití běžných učebních postupů a materiálu?

    • #21120 Odpovědět
      Jiří Huml
      Host

      Dobrý den vážená komise,

      1) Co se týče časové náročnosti pro vytvoření modelů, tak ty mohu rozdělit na dvě skupiny- na fyzické a digitální. Nejsložitější na tvoření modelů bylo vymyslet způsoby, jakým požadované struktury zkonstruovat, abych byl schopen pokud možno co nejpřesněji dodržet jejich vzhled. V momentě, kdy jsem na co nejvíce vyhovující metody přišel, bylo vytvoření snadné. Časová náročnost závisela i na velikosti vytvářených modelů. Pokud bych měl určit čas potřebný pro zkonstruování obdobných modelů, jaké jsem dělal já a budu brát v potaz, že učitel je manuálně zručný a umí se bez problému pohybovat v prostředí softwaru AutoCAD 2020, řekl bych že pro zkonstruování mého největšího modelu by mu stačilo přibližně 15 minut v AutoCAD softwaru a cca půl hodina pro vytvoření fyzického modelu.

      2) Téma mé práce je z velké části odborné, ale určitě by zde mohla být cesta jak studentům na středních a vysokých školách rozšířit obzory tímto tématem. Myslím, že pro výuku na střední škole by postačilo vynechat některé méně podstatné informace a pracovat tak pouze s informace, které nezasahují až tolik do hloubky. Pokud by byla možnost seminářů, tak zde už by jistě mohlo být uvedeno více informací z té „nejvíce odborné části“.

      3) V tématických okruzích chemie jsem se na naši škole s Fullereny setkal, ale dozvěděl jsem se o nich zejména obecný přehled a v okruzích jsou zařazeny proto, abychom získali nějaké povědomí o tom, že něco takového existuje. Hlavními zdroji pro mou práci nebylo čerpání toho, co nám ve škole bylo řečeno, nýbrž odborná literatura Národní technické knihovny.

      Děkuji za otázky, doufám že jsem odpověděl na vše, Jiří Huml

    • #21125 Odpovědět
      Kateřina Špronglová
      Host

      Odpovědi Čeněk Souček

      Z původního záměru jsme vypracovali přibližně 80%, i když v průběhu práce přibyly další úlohy, se kterými se v původním záměru vůbec nepočítalo. Například výroba paracetamolu přibyla v nedávné době naprosto spontánně a nyní mám pocit, že je to jedna z nejlepších částí.

      Kamil pracoval primárně na organické chemii a analytické chemii. Já se soustředil na anorganickou chemii a tvorbu videí. Tvorba jednoho videa zabere přibližně 8-10 hodin čisté práce. Veškeré úlohy bylo nutné nejprve vyzkoušet v praxi, a tak jsme trávili mnoho času v laboratořích. V září minulého roku jsem strávil dva týdny v laboratoři, kdy jsem jednotlivé úlohy zkoušel a dolaďoval pracovní postupy.

      U tvorby cyklických úloh je nejpodstatnější se zaměřit na dva faktory, a to edukativní hledisko a využití „odpadu“, v chemii vedlejších produktů. Na všech školách funguje určitá osnova praktického vyučování, která musí být dodržena, člověk při takovéto cyklické reformaci musí seřadit jednotlivá cvičení tak, aby na sebe navazovala. Například truhláři vyrobí židli, jako odpad zde máme piliny a hobliny. Z nich se v příštích dílnách může při smíchání s epoxidovým, nebo jiným lepidlem vytvořit dřevotřísková deska, která může být využita na podlahy, nebo výrobu stolu do setu k již vyrobeným židlím. Takto lze postupovat dál v celý školní rok. Řekl bych, že v každém řemeslném oboru se dá touto metodou postupovat.

    • #21128 Odpovědět
      Kateřina Špronglová
      Host

      Z technických důvodů jsou odpovědi Čeňka Součka zobrazeny až jako poslední příspěvek obhajob. Vážou se na tyto soutěžící a otázky poroty:

      Čeněk Fouček a Kamil-Lukáš Zach

      Masarykova střední škola chemická

      Byproduct utendo – Sborník laboratorních úloh s ohledem na životní prostředí pro střední chemické školy a gymnázia

      https://www.youtube.com/watch?v=0W4j313hCsg

      1) Odhadněte kolik procent z původního záměru práce je dokončeno a připraveno k publikaci?

      2) Vymezte prosím jakou práci na Vašem společném díle odvedl každý jednotlivý autor?

      3) Popište prosím více Vaši metodu tvorby „cyklických úloh“? Bylo by možné tuto teorii, která šetří náklady na úlohy aplikovat i v jiných oblastech, například v řemeslných oborech a jak by měl učitel při tvorbě těchto úloh postupovat?

    • #21689 Odpovědět
      Kateřina Špronglová
      Host

      Vážení studenti,
      děkujeme za vaši účast v soutěži SOČ. Jsme rádi, že jsme to v letošních nezvyklých a obtížných podmínkách všichni zvládli. Porotci již sestavili pořadí, velice ocenili vysokou úroveň prací, které se letos sešly, proto blahopřejeme všem účastníkům. Těšíme se na další setkávání a přejeme mnoho úspěchů v oborech, kterým se budete věnovat.

      Výsledková listina 42. ročníku KK SOČ v Praze – obor č.12 Tvorba učebních pomůcek, didaktická technologie

      Práce z prvního a druhého místa postupují do celostátní přehlídky SOČ.
      Práce ze třetího místa postupuje do licitace. Licitace znamená, že se ještě o postup do celostátního kola „utkáte“ s případnými dalšími soupeři z ostatních krajů v případě, že bude v celostátní soutěži volné místo. O výsledku vás budeme informovat.

      1. Oliver Tušla Aplikace pro výuku elektronové konfigurace

      2. Martin Vondra a Veronika Vondrová POHRAMA

      3. Klára Matoušková Paleozoologie – práce je doporučena k licitaci

      4. Martin Kostka Model Tatry 815-7 CAS 30

      5. Čeněk Fouček a Kamil-Lukáš Zach Byproduct utendo

      6. Martina Hričinová Zajímavé forenzní experimenty

      7. Jiří Huml Fullereny

      8. Tomáš Preisler Historiografický projekt aneb Jak zlepšit výuku dějin

Aktuálně je na stránce zobrazeno 21 vláken odpovědí
Odpověď na téma: Odpověď č. 21119 v 42-kraj Praha-obor 12
Informace o uživateli:




Storno