Hlavní stránka Fóra Forum pro soutěžící SOČ 42. celostátní přehlídka ONLINE 42. CP SOČ online – obor 12 tvorba učebních pomůcek, didaktická technologie Odpověď na téma: 42. CP SOČ online – obor 12 tvorba učebních pomůcek, didaktická technologie

Magdalena Ambrozková
Host

1) Co je podle vás příčinou neochoty učitelů zavádět do výuky nové pojetí experimentů?

Nejdříve bych chtěla říct, že je to velmi individuální a opravdu záleží na jednotlivých učitelích.
Nad touto otázkou jsem však měla možnost přemýšlet, když jsem hledala učitele, kteří by otestovali úlohy z mé sbírky ve své školní výuce. Učitelé, kteří reagovali na můj dopis s prosbou, většinou úlohy v mé sbírce oceňovali, ale jedním dechem dodávali, že je nemohou otestovat, protože:
– Nemají dostatečnou časovou dotaci pro nové (další úlohy, úlohy navíc) experimentální úlohy v rozvrhu
– Úlohy by otestovali, ale momentálně se jim to tematicky nehodí, protože probírají jiné učivo
– Provádějí podobné laboratorní úlohy, které jsou součástí tzv. „školních laboratorních kuchařek“ – s těmito úlohami mají zkušenosti, a proto nevidí důvod je nahrazovat něčím jiným
– Souhlasili s testováním, ale výrazně preferovali teoretické úlohy (komiks o fotosyntéze), které nejsou tak náročné na přípravu materiálů ani vyhodnocování výsledků