Hlavní stránka › Fóra › Forum pro soutěžící SOČ › 42. celostátní přehlídka ONLINE › 42. CP SOČ online – obor 15 teorie kultury, umění a umělecké tvorby › Odpověď na téma: 42. CP SOČ online – obor 15 teorie kultury, umění a umělecké tvorby
– Je podle Vašeho názoru možné, aby soubory typu HaDivadla či Husy na provázku mohly existovat bez závislosti na dotacích?
Bohužel, v takových souborech je vždy problém s penězi. Jejich síla je ve věrných divácích, jež chtějí divadlo podpořit. Ať už koupí předplatného, propagací ve formě roznesení letáků, či výpomocí v divadle. Avšak i s takovou podporou si nemyslím, že by tahle mohla divadla existovat bez dotací. Sama nevydělávájí tolik.
– Vidíte nějaký vztah mezi marketingem a dalšími ekonomickými souvislostmi na jedné straně a uměleckým přínosem souboru na straně druhé?
Určitě. Každé divadlo se při vzniku soustředí prvně na uměleckou stranu, avšak když přijde na tu komerční, nemohou si navzájem odporovat. Své zásady a ideály, které chce divadlo ztvárnit umělecky, musí potom dodržovat i v marketingu.