Hlavní stránka › Fóra › Forum pro soutěžící SOČ › 42. celostátní přehlídka ONLINE › 42. CP SOČ online – obor 13 ekonomika a řízení › Odpověď na téma: 42. CP SOČ online – obor 13 ekonomika a řízení
Klára Edlerová
Cyrilometodějské gymnázium, základní škola a mateřská škola v Prostějově
Dluhy – prevence a důsledky
https://www.youtube.com/watch?time_continue=8&v=zd91dCZ5eKY&feature=emb_title
1) Ve své práci na str. 15 uvádíte určité možnosti, jak Češi kontrolují své výdaje. Jakou z uvedených možností vy osobně preferujete? Jak hospodaří s financemi vaše rodina? Vedete si vy osobně finanční rozpočet?
2) V jakém roce života dítěte navrhujete začít s výukou finanční gramotnosti? 12-15 let mi přijde poměrně pozdě. Máte představu, s jakým „rozpočtem“ (kapesné od rodičů, případně vlastní výdělek) děti ve věku 12-15 let disponují (měsíčně).
3) Do jakého předmětu byste aplikovala svůj pracovní list?
4) Seznamte nás s výsledky práce s 13tiletými žáky. Jak takto staré dětí zvládají hospodaření s finančními prostředky?
5) Jaký má význam tzv. předžalobní výzva pro výsledek soudního řízení.
6) Ne vždy se člověk dostane do finančních problémů svou chybou. Výdaje se nemění, významná změna může nastat na straně příjmů. Jak pomáhá stát osobám, které se dostaly do tíživé situace v souvislosti s COVID-19?