Hlavní stránka › Fóra › Forum pro soutěžící SOČ › Obhajoby – Praha › 42-kraj Praha-obor 17 › Odpověď na téma: 42-kraj Praha-obor 17
9:00 – 9:30 Ivan Bejin, Politický marketing, big data a jejich vliv na svobodu voleb, https://www.youtube.com/watch?v=9uEJ5XZtyYg&t=26s
Vítáme Vás, přejeme úspěšné obhajoby a prosíme o dodržení časového limitu. V případě více otázek odpovězte alespoň na tři, odpovídat ale můžete až do uplynutí limitu.
Otázky poroty:
1) Jak jsou poznatky z práce aplikovatelné na situaci v ČR, např. v souvislosti s posledními prezidentskými volbami?
2) Jaké vidíte možnosti rozpracování práce a její praktické využití?
3) Financováni politických kampani v USA. Jak omezit miliardáře ve sponzoringu prezidentských kandidátů? Jak by měla/mohla regulace vypadat (návrh zákona)?
4) Generovat prostředky pro účinný pol marketing ve stylu Cambridge analytika transparentně a spravedlivě – jedná se o nesmysl? Pokud, tak proč?
5) Cit. práce: „Vědomosti o potřebách a přáních občanů bohužel nezpůsobily důkladnější politickou reprezentaci, která by byla prospěšným využitím novodobých technologií pro moderní společnost. Způsobila jen rozvoj sofistikovaných populistických způsobů manipulace, jež vedly k netransparentním kampaním a populistickému přístupu k politice.“
Big data ve službách pol marketingu – automaticky podporuje populismus? Může z principu sloužit i k prosazení potřebných, ale nepopulárních reforem? A jak?