Hlavní stránka Fóra Obhajoby 2021 – Královéhradecký kraj 43 – kraj KHK – obor 18

  • Toto téma je prázdné.
Aktuálně je na stránce zobrazeno 5 vláken odpovědí
  • Autor
    Příspěvky
    • #27136 Odpovědět
      Jana Nývltová
      Host

      Odborná porota krajského kola SOČ

      Předseda odborné poroty:
      Mgr. Václav Maněna, Ph.D. – pedagog v oboru ICT a základů techniky

      Členové poroty:
      Ing. Bc. Sokolan Antolij – Učitel – SŠ strojírenská a elektrotechnická Nová Paka
      Milan Felix Šulc – OSVČ, odborný garant Soutěže v Programování okresu RK

    • #27260 Odpovědět
      Jana Nývltová
      Host

      18 Daniel Ježek
      Arduino sonar
      Jiráskovo gymnázium Náchod, Řezníčkova, 451, 54701 Náchod

      1. otázka – Co by zlepšilo rychlost a přesnost senzoru?
      2. otázka – Jak by se dala ošetřit chyba s plochým/šikmým předmětem?

      • #27297 Odpovědět
        Daniel Ježek
        Host

        Odpověď na otázku 1:
        Rychlost měření je v mém případě limitována jednak rychlostí otáčení servomotoru, jednak rychlostí zvuku ve vzduchu. Rychlost měření tedy můžeme zvýšit jednak použítím optického senzoru místo ultrazvukového, jednak použitím rychlejšího servomotoru.
        Přesnost senzoru by zvýšil lepší servomotor, na který je ultrazvukový senzor nasazený. Servomotor mnou použitý má nevýhodu v tom, že je poměrně malý. Pokud by použitý servomotor disponoval větší silou a byl by vytvořen z lepšího materiálu než je plast, domnívám se, že nepřesnosti způsobené deformací materiálu a jistou „roztřeseností“, kterou jsem pozoroval u mnou použitého modelu, by se tím snížily. Další možností je zvýšení frekvence signálu (například na 70 kHz). Se senzorem pracujícím na vyšší fekvenci lze obvykle přesněji vysílat signál.

        Odpověď na otázku 2:
        Pokud bychom trvali na použítí stejného systému servomotor+ultrazvukový senzor, problém by se dal ošetřit otáčením senzorů kolem snímaného objektu, například do kruhu, popřípadě alespoň kousek na jednu a na druhou stranu. Každý ze senzorů by pak měl alespoň v jednu chvíli snímaný objekt v ideální poloze. Objíždění snímaného objektu senzory by se pochopitelně muselo zkalibrovat a bylo by nutné upravit software. Nevýhodou tohoto řešení je značné snížení rychlosti měření. Podobného efektu bychom dosáhli, pokud bychom snímaný objekt umístili na otáčející se podložku a senzory nechali stát na místě.
        Téměř vždy se alespoň část signálu odrazí zpět. Problém by se tedy alespoň částečně vyřešil zvýšením citlivosti senzoru.
        Další možností je použití optického senzoru, který tyto nedostatky nevykazuje.

    • #27261 Odpovědět
      Jana Nývltová
      Host

      18 Vojtěch Kuchař
      In-Trace Platform – Platforma pro sdílení a správu orientačních plánků
      VOŠ a SPŠ Jičín, Pod Koželuhy 100, 506 01 Jičín

      1. otázka – Jaká je výhoda aplikace oproti např. Google Maps, Google Earth nebo Mapy.cz?
      2. otázka – Používá aplikace v dnešní době někdo?

    • #27262 Odpovědět
      Jana Nývltová
      Host

      18 Tomáš Weiss
      Continental Showroom Platform
      Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola, Jičín, Pod Koželuhy 100, 506 01 VOŠ a SPŠ, Jičín

      1. otázka – Jednotlivé objekty (např. auto) dodala firma Continental nebo je vytvořeno na míru?
      2. otázka – Půjde showroom zobrazit na webu a případně za jakých podmínek?

      • #27272 Odpovědět
        Tomáš Weiss
        Host

        Continental Showroom Platform
        Tomáš Weiss

        Děkuji za otázky.

        1. odpověď – 3D model auta je jediný, který byl vytvořen třetí stranou a je zakoupený firmou Continental. Detailní modely produktů byly vytvořeny zaměstnanci firmy Continental. Byly zatím použity převedené CAD modely využívané firmou přímo, ale pracuji teď hluboce s R&D týmem firmy pro optimalizaci a přemodelování modelů pro lepší využití v realtime aplikaci, což nám umožní je využít na další pokročilejší ukázky v aplikaci, například animaci.
        Všechny ostatní modely byly vytvořené mnou. To znamená úvodní místnost samotná, rámečky obrázků, světla, zábradlí, planeta, monitor. Dále všechny modely v Showroomu, což zahrnuje celou halu a její dekorace, prezentační stoly, recepce, stánky s televizemi, zdi, světla a další. Toto vše jsem modeloval, texturoval, optimalizoval a osvětloval sám. Takže kromě auta a produktů je vše navrhnuto a vytvořenou mnou na míru a požadavky firmy.

        2. odpověď – Aplikace je primárně dělaná pro virtuální realitu, na to je kladen velký důraz. Je nemožné ve videu nebo textu popsat zážitek, když si člověk tyto prostory může projít vlastníma očima ve 3D. To je bohužel zážitek, který lze přenést jen přímo v brýlích pro virtuální realitu. Každý, kdo aplikaci zkoušel přímo, to potvrdil. Měli jsme interní diskuze o případné adaptaci aplikace pro běžné monitory a klávesnici+myš, ale zatím je to čistá teorie a není to prioritou. Aplikace v tu chvíli ztrácí velkou část kouzla, protože ani prostory ani produkty uživatel neuvidí ve 3D a nebude se na ně moct podívat vlastní hlavou ze všech úhlů. Ale je možné, že k tomu dospějeme, pro zpřístupnění většímu počtu zájemců. Unity má podporu pro webové 3D aplikace, takže čistě teoreticky by aplikace jednou mohla být bez stažení dostupná na stránkách Continental, ale nemyslím si, že k tomu dojde, protože to není teď v zájmu firmy ani vyšších nadřízených. Aplikace je koncipována pro VR se stále vyšším počtem mechanik a interakcí tvořených pro VR ruce.

    • #27263 Odpovědět
      Jana Nývltová
      Host

      18 Mykyta Vorobiov
      Správce hesel Doka
      SPŠ, SOŠ a SOU Hradec Králové, Hradební 1029/2, 50003 Hradec Králové

      1. otázka – Jak se budou hesla distribuovat mezi zařízeními?
      2. otázka – Jak se aplikace liší od existujících, např. 1password, LastPass nebo KeePass.

    • #27264 Odpovědět
      Jana Nývltová
      Host

      18 Martin Felkl
      Prostozem (videohra – 2D plošinovka)
      Jiráskovo gymnázium Náchod, Řezníčkova 451, 54701 Náchod

      1. otázka – Je hra multiplatformní?
      2. otázka – Co by mohlo zlepšit prožitek ze hry?

      • #27273 Odpovědět
        Martin Felkl
        Host

        1. odpověď – Hra multiplatformní není. Zatím funguje pouze na platformě Windows. To je dáno tím, jaké jsem použil vývojové prostředí a knihovny. Kdybych chtěl hru udělat například pro Android musel bych postupovat jinak a zvolit jiné vývojové prostředí.

        2. odpověď – Jakožto vývojář bych mohl hráčův prožitek zlepšit tím, že bych hru ještě vylepšil, například dodělal dabing postav, rozšířil úrovně, přidal nové herní mechaniky nebo upravil příběh tak, aby obsahoval nečekané dějové zvraty. Tohle všechno by mohlo zlepšit prožitek z mojí hry, ale na to by si hráč musel počkat, takže se ještě zaměřím na to, co je aktuálně v silách hráče pro zlepšení prožitku. Protože je vždycky zábava hrát s přáteli, doporučoval bych aby si hru stáhlo více lidí a pak mohou soutěžit v tom, kdo hru dohraje rychleji. V tomto případě bych také mohl do hry implementovat režim pro více hráčů (multiplayer) nebo přidat tabulku s nejrychlejšími časy. Pokud vám jde o příběh, tak tuto variantu nedoporučuji, protože při ní pravděpodobně dialogy, co nejrychleji přeskočíte. Pro umocnění prožitku z příběhu by hráči mohlo pomoci to, že on sám bude hrát ony dvě postavy, které hra obsahuje. To znamená, že si bude dialogy nahlas předčítat. Takto může do jisté míry dát postavám vlastní charakter.

        • #27294 Odpovědět
          Martin Felkl
          Host

          Rád bych ještě poupravil svojí odpověď na první otázku, protože jsem se s ní trochu unáhlil.

          1. odpověď – Hra multiplatformní není. Funguje pouze na počítači. Určitě je funkční na operačním systému Windows, kde to mám odzkoušené, ale podle nastavení enginu Unity by hra měla fungovat i na operačních systémech Mac OS a Linux. Kdybych chtěl hru udělat například pro Android musel bych si do Unity stáhnout přídavné moduly a knihovny. Vzhledem k tomu, že toto byla moje první hra, tak jsem se s multiplatformností nezabýval a zvolil platformu PC, protože protože k ní mám nejblíže a hry hraji nejčastěji právě na počítači.

Aktuálně je na stránce zobrazeno 5 vláken odpovědí
Odpověď na téma: 43 – kraj KHK – obor 18
Informace o uživateli: