Hlavní stránka Fóra Forum pro soutěžící SOČ Obhajoby – Pardubický 42. KK SOČ – obor 18 – Informatika

  • Toto téma je prázdné.
Aktuálně je na stránce zobrazeno 12 vláken odpovědí
  • Autor
    Příspěvky
    • #20742 Odpovědět
      Miroslava Fatková
      Host

      Porota pro obor 18 – informatika
      Složení poroty:
      Ing. Jaroslav Hodál, Ph.D. (předseda)
      Radim Čerešňák
      Ing. Martin Ibl, Ph.D.

    • #22518 Odpovědět
      Jaroslav Hodál
      Host

      Dobrý den všem soutěžícím i porotcům, za okamžik jdeme na to.
      Prosím každého soutěžícího o stručné odpovědi na obě otázky do 15 minut od zveřejnění.

    • #22521 Odpovědět
      Jaroslav Hodál
      Host

      Filip Filipi: Zařízení pro řešení sudoku

      Otázka 1: V práci zmiňuje využití N-dimenzionálních polí jako hlavní datovou strukturu. Uvažoval jste o jiných datových strukturách, např. slovnících?
      Otázka 2: Při výběru desky se nabízí i desky rady Arduino, zvažoval jste je, pokud ano, tak proč nakonec vyhrálo RaspPi, pokud ne, proč jste se rozhodl ignorovat „konkurenci“?

    • #22523 Odpovědět
      Jaroslav Hodál
      Host

      Kryštof Chadima: Videoherní hudba a její význam

      Otázka 1: V projektu využíváte nástroj FL Studio. Máte zkušenosti s nějakým alternativním (nejlépe volně dostupným) nástrojem?
      Otázka 2: Představte si, že za vámi přijde tvůrce počítačové hry pro radu. Chystá například počítačovou hru o hrdinovi pohybujícím se ve světě zdecimovaném zákeřným virem. Herní doba je projektována na cca. 100 hodin. Kolik různých hudebních motivů doprovázejících postup hlavního hrdiny a jak dlouhých by měl asi tak zvolit, aby se hudba nestala kvůli neustálému opakování nakonec hráčům nepříjemnou?

      • #22545 Odpovědět
        Kryštof Chadima
        Host

        Otázka 1: Kromě FL Studia nemám zkušenosti s jinými programy tohoto druhu, ale je nutno podotknout, že jsem využíval trial verzi, která je volně dostupná.

        Otázka 2: Vzhledem k této délce hry by dle mého úsudku bylo moudré mít alespoň kolem čtyřiceti a více skladeb o délce cca od tří do sedmi minut. Důležité je taky, jak je hudba do hry vložená, protože ani velký repertoár hudby nezachrání její špatnou implementaci do hry.

    • #22526 Odpovědět
      Jaroslav Hodál
      Host

      Daniel Tefr: Vývoj hry pro virtuální realitu

      Otázka 1: V čem spočíval přínos vytvoření vlastního editoru a jaké funkce editor nabízel?
      Otázka 2: Uvažoval jste o plně automatizovaném náhodném generování herních úrovní i úkolů? Bylo by to v rámci stávajícího modelu aplikace možné?

    • #22528 Odpovědět
      Jaroslav Hodál
      Host

      Jan Kollert: SázavaGO

      Otázka 1: Jak je ošetřena unikátnost PIN?
      Otázka 2: Prováděli jste vy nebo společnost se kterou spolupracujete předem nějaký průzkum zájmu mezi zákazníky z něhož byste následně vycházel při navrhování podoby a funkcí vaší aplikace?

      • #22548 Odpovědět
        Jan Kollert
        Host

        Odpověď k otázce 1: Backend, který PIN vygeneruje, ověřuje zda-li se tento nový vygenerovaný PIN nenachází v jiné otevřené (nedokončené) objednávce. To znamená, že pokud nový PIN je již vázán na nějakou objednávku, která je momentálně někde otevřená (nevyzvednutá či nepřipravená), vygeneruje backend nový PIN a znovu provede kontrolu unikátnosti. Co se výdeje týče, tak zákazník může v případě potřeby uvést navíc číslo objednávky, které je stoprocentně unikátní.
        Odpověď k otázce 2: Bereme si příklad z podobných systému běžících u nás v republice. Když vezmu v potaz např. Alzu, která provozuje velmi podobný systém, je možné pozorovat poměrně velký zájem. Zároveň se musí zohlednit i fakt, že v dnešní době lidé používají mobilní aplikace víc a víc a to ke všem možným službám či firmám. Společnosti Sázava jde hlavně o snížení průměrné čekací doby na prodejnách a o zkrácení front tvořících se zejména ve velkých městech. Já k tomu dodávám, že některým lidem to umožní navíc jakýsi komfort a možnost pohodlného nákupu z domu, přičemž stačí poté objednávku jen bez problému vyzvednout.

    • #22530 Odpovědět
      Jaroslav Hodál
      Host

      Martin Ďuriš: Informační systém pro organizátory a návštěvníky kulturního festivalu

      Otázka 1: Jaké hlavní výhody má Vaše aplikace v porovnání s konkurencí (např. zmíněné aplikace Colours of Ostrava)? Popř. jaké jsou nedostatky konkurence, které nová aplikace odstraňuje?
      Otázka 2: Jaké jsou výhody ovládaní pouze palcem? Ovlivňuje tento váš přístup k ovládaní práci s vaší aplikací na větších mobilních zařízeních?

      • #22570 Odpovědět
        Martin Ďuriš
        Host

        Omlouvám se za zpoždění (stránka při odeslání spadla, takže toto je už druhý pokus)

        Otázka 1: Mezi hlavní výhody řadím menší náročnost na stažená data díky použítí cachování (pomocí GraphQL) a zmiňovanou orientaci na ovládání palcem. Pokud však vezmu v potaz celý IS, tak je to rozhodně navržená architektura, která předchází zneužívání nadbytečného výkonu serverů v době, kdy festival vůbec neběží nebo systém využívá méně lidí (dynamicky se zvětšuje a zmenšuje výkon), což v případě custom backendu není možné.

        Otázka 2: Moderní mobily se stále zvětšují a pro uživatele s menší rukou je problém dostat se na vršek obrazovky. Proto důležité prvky jako jsou ovládání timeline a změna stránek jsou v dosažitelné vzdálenosti pro palec, bez toho aniž by se muselo změnit držení telefonu.

    • #22549 Odpovědět
      Filip Filipi
      Host

      1: Rozumím Vaší otázce. N-dimenzionální pole jsem považoval za jasnou volbu, lepší by bylo snad už jen využití vektorů s pomocí knihovny NumPy. O využití slovníku, nebudu zapírat, jsem neuvažoval, ale stojím si za tím, že jsem se rozhodl pro správnou datovou strukturu si stojím, už jenom díky simplicitě a čitelnosti projektu.

      2: Konkurenci jsem rozhodně v úvahu bral, Arduino je mi dokonce milejší, a to díky tomu, že s ním pracuji již přes 4 roky. Raspberry jej ovšem přebilo všemi parametry, co jsem zohledňoval. Má vyšší výpočetní rychlost, zabudované komunikační technologie Bluetooth i WiFi, je schopno snadno zobrazovat složitější GUI, snadná rozšířitelnost o dotykový displej hrála značkou roli a modul kamerky má také lepší možnosti v případě Raspberry. Současně tento minipočítač má 4 jádra, která jsem si myslel, že využiji naplno, ale jak v práci zmiňuji, tak založení nového procesu trvá násobně déle, než sudoku vyřešit, přesto si stojím za tím, že jejich plné využití je možné, jen se mi jej prozatím nepodařilo aplikovat. Co je na Raspberry mírně zbytečné a výpočty zpomalující je operační systém, který je k této desce (vlivem její HW architektury) nutný. Za další výhodu považuji, že Raspberry Pi jde rukou v ruce s jazykem Python, ten sice není nejrychlejší ze všech jazyků, ale přesto jsem věnoval úsilí tomu jej co nejplněji pochopit, abych byl schopen program napsat přehledně a nepříliš zdlouhavě.

    • #22552 Odpovědět
      Daniel Tefr
      Host

      Otázka 1: Můj editor mi zrychlil celý proces vytváření levelů. To co předtím trvalo dny, ted trvalo pár hodin. Editor není nijak zvláštně složitý. pouze přesunuji logické hádanky, tam kam potřebuji.

      Otázka 2: Nad tímto jsem příliš nepřemýšlel. Teoreticky by to nejspíše bylo možné udělat. Ovšem bylo by to tak težké, že bych to nezvládl. Zabralo by to nespočet času vytvořit náhodný generátor jenom pro jednoduchý level. Težší levely pak obsahuji mnohy logických hádanek, který se řídí pravidly, které by se težko implementovaly do generátoru. Otázka také je, jestli by tyto levely byli nějakou logickou výyvou a ne jenom nespočet náhodných bloků položených vedle sebe.

    • #22561 Odpovědět
      Jan Kollert
      Host

      Zdravím všechny přítomné. Martin Ďuriš s projektem Informační systém pro organizátory a návštěvníky kulturního festivalu je můj spolužák a prý mu nejde načíst tato webová stránka. Prosí Vás o menší strpení.

    • #22565 Odpovědět
      Jaroslav Hodál
      Host

      Děkuji za zprávu, určitě počkáme 🙂

    • #22579 Odpovědět
      Jaroslav Hodál
      Host

      Děkujeme, dotazování k tomuto tématu bylo ukončeno.

    • #22596 Odpovědět
      Jaroslav Hodál
      Host

      Děkuji všem soutěžícím za aktivní přístup i skvělou spolupráci s námi. Porota se na základě vašich prací, prezentací a odpovědí na dotazy poradila a stanovila toto konečné pořadí:

      1. místo – Jan Kollert: SázavaGO
      2. místo – Daniel Tefr: Vývoj hry pro virtuální realitu
      3. místo – Filip Filipi: Zařízení pro řešení sudoku
      4. místo – Martin Ďuriš: Informační systém pro organizátory a návštěvníky kulturního festivalu
      5. místo – Kryštof Chadima: Videoherní hudba a její význam

      Pěkný den všem
      Jaroslav Hodál

Aktuálně je na stránce zobrazeno 12 vláken odpovědí
Odpověď na téma: 42. KK SOČ – obor 18 – Informatika
Informace o uživateli: