Hlavní stránka Fóra Forum pro soutěžící SOČ Obhajoby – Středočeský 43-KK Středočeský – obor 18 Odpověď na téma: 43-KK Středočeský – obor 18

#27225
Adam Němec
Host

Dobrý den, děkuji za Vaše otázky.
Tvorba her mě velmi zajímá a baví, rád bych se jí věnoval i v budoucnosti, právě proto jsem si ji zvolil jako téma pro SOČ. Bavilo by mě jednou tvořit hry např. žánru Metroidvania, ve kterých hráč prozkoumává rozsáhlé světy a které často nabízejí komplexní systémy pohybu či boje. Kdyby se mi v budoucnosti podařilo zpřístupnit svět her také lidem s nejrůznějšími handicapy, byl bych moc rád.
Pro tvorbu takových her je potřeba hodně znalostí a zkušeností, které sbírám mj. svou účastí v gamejamech, kdy díky omezení v podobě zadané časové dotace a daného tématu, jsou gamejamy skvělým způsobem, jak se zlepšit ve všech stránkách herní tvorby. Hra prezentovaná v SOČ je výsledkem mojí účasti v Blackthornprod gamejamu se zadáním Méně je více a s limitem 7 dní.
Nejedná se tedy jen o výzvu, jde o způsob zlepšování svých schopností a sbírání zkušeností.
Na začátku bylo nutno zvážit, jaký herní engine použít. Např. Godot nenabízí takové možnosti jako Unity. Unity má velkou fanouškovskou základnu. Jedná se o rozsáhlý nástroj, ve kterém vznikly proslulé hry jako Hearthstone nebo Ori and the Blind Forest. Toto vše je výhodou, protože existuje více zdrojů, ze kterých lze čerpat informace. Bylo by možno použít také Unreal engine, který je však finančně nákladný, což je pro začínající tvůrce překážkou.
Potěšilo mě, že jste zaznamenal náročnost v oblasti programování chování strážců v mojí hře. Chování strážců má dvě fáze: hlídkování a pronásledování, na základě toho, zda se hráč nachází v zorném poli strážců či nikoliv. Složitost programování zde spočívá především ve správné detekci a následné reakci na danou situaci (zda vidí hráče nebo ne).
Obdobné programování je však jen střípek z komplexní problematiky tvorby her. Vytvořené hry pak mohou pomáhat hráčům např. učit se cizí jazyky, zlepšovat týmovou spolupráci, paměť, pozornost, vytrvalost či trénovat reflexy.
Byl bych rád, kdyby alespoň něco z toho moje hra hráčům přinesla nebo třeba také inspirovala někoho dalšího k tvorbě her.