Hlavní stránka › Fóra › Forum pro soutěžící SOČ › Obhajoby – Praha › 42-kraj Praha-obor 18 › Odpověď na téma: 42-kraj Praha-obor 18
Děkujeme za odpovědi, nyní dostává prostor další soutěžící.
11:00
Marek Makovec a Jindřich Novák
SPŠE, Praha 2, Ječná 30
3D RPG Hra s D&D Prvky
https://www.youtube.com/watch?v=OOHtBWIgr6g
Vítáme Vás, přejeme úspěšné obhajoby a prosíme o dodržení časového limitu. Je třeba zodpovědět minimálně 3 otázky dle svého výběru, další podle možností. Děkujeme
● Vaše videohra je inspirována deskovou hrou Dungeons & Dragons: Fifth Edition. Nedomníváte se, že Vaše interpretace a převedení do podoby videohry ztratila podstatné kouzlo původní hry, spočívající v interakci hráčů ve skupině a zejména chybí prvek tvorby příběhu založený na tvůrci hry (pánovi jeskyně)?
● V závěru práce shrnujete problémy při práci, zajímavé ale je zamyslet se nad jejím přínosem pro vás. Co vám práce na hře dala jako programátorům, co jste se naučili za dovednosti, algoritmy, triky?
● Podstatou úspěchu her podobného typu je mimo jiné velikost a rozmanitost herního světa – pro vás jako vývojáře toto znamená mít připravenou možnost co nejrychlejšího rozšiřování (další místnosti, další objekty,…). Pro tento účel se obvykle na projektech používá podpora nad rámec možností jazyka (dědičnost, polymorfismus) a vývojového prostředí (grafické templates) – vzniká jakási „metapopisná“ vrstva pro dotváření hry s co nejmenším vývojovým úsilím. Dokázal byste naznačit, jak by taková vrstva mohla být realizována v případě vašeho projektu?