Hlavní stránka › Fóra › Forum pro soutěžící SOČ › Obhajoby – Zlínský › 42 – okres Uherské Hradiště – obor 14 › Odpověď na téma: 42 – okres Uherské Hradiště – obor 14
Dotaz pro: Roman Matějek
Dobrý den Romane,
velmi poutavá a odborná práce. Máte pravdu, že káva je a pro spoustu cílových skupin populace stále bude fenoménem, ale určitě i obliba čaje jako ekvivalentu stále roste. Provedl jste 2 druhy výzkumu, nicméně je až obdivuhodné, v jakém rozsahu jste provedl kvantitativní výzkum – 1385 respondentů-konzumentů. Jakým distribučním způsobem jste oslovil tyto respondenty, jaký byl termín výzkumu a jak můžete ověřit relevantnost-objektivnost odpovědí? Ve vašich hypotézách jste zdůraznil, že kvalita kávy je přednější než její tržní cena, ale podle výzkumu si většina respondentů kupuje komoditní kávu v supermarketech. Předpokládáme, že výběrovou kávu si kupují zejména ti, kteří navštěvují kvalitní kavárny s pražírnou, při návštěvě neodolají a nakoupí si domů. O této hypotéze jste mne tedy příliš nepřesvědčil. Můžete nyní? Myslíte si, že struktura některých otázek v průzkumu byla adekvátní ke konzumentům, že znají např. všechny variantní možnosti přípravy kávy doma, tak jak jste je uvedl v dotazu? Nebo proč jste se dotazoval na podobu zrna robusty či arabiky, v čem jste viděl smysl? Kaváren je stále více, ano, ale sortiment se také stále rozšiřuje, navíc např. o kombinaci kavárna-čajovna právě kvůli konkurenceschopnosti, ale kávová kultura zůstává. Letáček je skvělý, určitě ho využiji ve své výuce gastronomie. Děkuji.
Martina Janásová