Hlavní stránka › Fóra › Forum pro soutěžící SOČ › Obhajoby – Zlínský › 42 – okres Uherské Hradiště – obory 1, 2, 9, 11, 12 › Odpověď na téma: 42 – okres Uherské Hradiště – obory 1, 2, 9, 11, 12
Dobrý den,
Nevím, které předchozí verze máte na mysli.
Jestli myslíte programy pro moje kartičky, tak ten první z nich, Schodišťové osvětlení, se skládá z logických funkcí OR a AND. To jsou první a úplně nejzákladnější funkce v programování PLC.
Druhá kartička je Reverzace motoru. Aby studenti tento program mohli vytvořit, tak už musí chápat, jak fungují logické funkce OR a AND. Tvoří základ celého programu a bez nich ho nikdy nevytvoří. Funkce RS pak tvoří jakýsi dodatek, zase aby studenti pochopili, co vlastně tato funkce RS dělá.
Co se týče Automatického mazání soukolí, tak student zase tvoří většinu programu pomocí kombinací funkcí OR a AND a funkci časovače využije pro nastavení času sepnutí. Takže zase využije jeho zkušenosti, ale zároveň se naučí něco nového.
Základem Analogového měření teploty jsou funkce, které převádí analogové hodnoty na digitální, ale po získání těchto digitálních hodnot se zase pracuje s OR a AND. Takže základ pořád tvoří ty samé funkce OR a AND, ale studenti se učí, jak je správně kombinovat, aby vytvořili složitější programy.
Pokud se ptáte na program mycí linky, tak ten jsem dělal sám úplně od nuly. Samozřejmě, pan učitel už nějaký program, který používal pro předvedení modelu, měl. Já jsem ale program dělal tak, že jsem si ve škole sepsal seznam vstupů a výstupů a zbytek jsem dělal doma sám přes vánoční prázdniny. Jelikož jsem neměl model u sebe, tak jsem si všechny vstupy (snímače a spínače) modelu simuloval pomocí spínačů na svém panelu. Po příchodu do školy jsem program už jenom mírně doladil, aby „seděl“ přesně na model.